Sürücüsüz taşıma sistemlerini alçaltıyoruz.

2-IT GmbH, yeraltı için ultra alçak sürücüsüz taşıma sistemi geliştirdi. Şirket, bu konuda WITTENSTEIN'ın aktarım sistemine (TAS) güveniyor.

AGV'ler kurum içi lojistik için hareket ediyor.

AGV'ler, işletme içindeki malzeme ve ürünleri A noktasından B noktasına taşımak amacıyla kullanılır. Bu araçlar kendi yollarını kendileri bulur, engelleri aşar ve ileri, geri ve hatta yana doğru hareket edebilirler. Araçların ağırlığı yaklaşık olarak 300kg. ila 25 ton arasında değişir. Söz konusu AGV'ler elektrikli tahrikler ile hareket ettirilir.  

Alçak AGV'ler için Yeni Yol Göstericiler

2-IT – AGV'ler için Yenilikçi Çözümler

Münih Alling merkezli 2-IT GmbH şirketi, temel olarak iki alanda faaliyet gösteriyor: Birincisi bilgi teknolojileri, diğeri ise AGV'lerin (sürücüsüz taşıma sistemlerinin) geliştirilmesi, montajı ve işletime alınması. Şirket, yenilikçi çözümlerini yazılım ve bilgi teknolojileri uzmanları, tasarımcılar ve elektrik mühendislerinden oluşan 50 kişilik bir ağ yardımıyla geliştirmektedir. Farklı departmanlardaki bu kişiler proje bazlı ekipler olarak bir araya gelir ve bu sayede hem teknolojik hem de ekonomik açıdan en yüksek verimlilik elde edilir.

STEERON – Sağlık Sektöründeki Taşıma İşleri için Çığır Açan Çözümler

STEERON projesi kapsamında, 2-IT şirketi sağlık tesisleri içindeki taşıma işlerinin büyük bölümünü üstlenebilecek yeraltı AGV'leri geliştirmiştir. Burada araçlar bina sınırları içerisinde rota çizer, yukarı veya aşağı eğimli yerlerden, asansörlere olan geçişlerden geçer ve personelin kullandığı yolları kullanırlar. Klinikler veya bakım tesisleri için özel olarak tasarlanmış araçlar yemek veya çamaşır konteynerleri gibi yükleri taşımak için bu konteynerlerin altlarına girip kaldırırlar. Bu nedenle, AGV'nin mümkün olduğunca alçak ve düz bir yapıya sahip olması ve entegre edilen bileşenlerin bu yapı biçimini desteklemesi gerekir.

Mevcut araç yaklaşık 1,7m uzunluğunda, 60cm. genişliğinde ve sadece 33cm. yüksekliğindedir. Entegre makaslı lift, 600kg.'ye kadar olan yüklerin alınmasına olanak sağlar. Minyatür lazer tarayıcılar, ultrasonik sensörler ve zemin dedektörleri güvenli bir dolaşıma imkan sağlar. TAS tahrik konsepti aracın eşsiz bir özelliğidir: Son derece alçaktır ve çok yüksek bir güç yoğunluğuna sahiptir. Bu sayede, AGV saniyede 2m. kadar yol alabilir ve %7'ye kadar olan eğimler ile baş edebilir. Bir diferansiyel tahrik olarak tasarlanan TAS sayesinde araç iki tahrik arasındaki devir farkı ile yönlendirilebilir ve hatta gerekirse noktasal döndürme de yapılabilir. Tahriklerde sağlanan %93 oranında enerji verimliliği de dikkate değerdir. Araçlardaki yüksek kullanılabilirlik özelliklerine katkısı büyüktür. 20 saat ve üzerindeki kullanım döngüleri hiçbir sorun yaratmaz.


TAS yepyeni olanaklar sunuyor

Yüksek güç yoğunluğu, düşük enerji tüketimi ve Plug & Play tasarımı özellikleri ile aktarım sistemlerimiz AGV'lerdeki tahrik uygulamaları için ideal çözümdür. TAS servo tahriklerde motor, helis dişli ve düşük diş boşluklu planet redüktör bir araya gelerek dinamik, yüksek tork ve olağanüstü devrilme ve burulma rijitliği özelliklerine sahip kavramasız tahrik üniteleri oluşturur. Servo sürücüler, yüksek çözünürlüklü akım kontrolü ve yüksek tork hassasiyeti ile ön plana çıkar.

TAS'ta redüktörler doğrudan VULKOLLAN® tekerleklere entegre edilmiştir. Bu sayede optimum bir rulman kullanımı ve son derece alçak ve kompakt bir gövde şekli sağlanır - taşınacak yüklerin altına girilmesi gerektiği durumlar için büyük bir avantaj. Servo tahriklerin bir araç dingilinde ikili şekilde kullanılması tahrik başına olan yükü yarıya indirerek kapladığı alandan tasarruf edilir.

Yeraltı AGV'leri sadece hastane lojistiğinde yük taşımacılığı için kullanılmaz. Bu son derece alçak ve kompakt araçlar endüstriyel ortamlarda bile kullanılabilir: Çelik ve kağıt bobinlerin veya rafların taşınması gibi. AGV (Sürücüsüz Taşıma Sistemleri) makaslı kaldırma masası yerine makaralı bir konveyörle de donatılabilir. Bu sayede, ağır haznelerin taşınması için de kullanılabilir. 




Dört Boyutta Yüksek Performans

WITTENSTEIN'in araç çekiş sistemiyle (TAS), otomatik yönlendirmeli araç üreticileri, entregrasyonu kolay bir modül olan komple bir tahrik sistemine sahip olabilmektedir. Her bir araç ekseninde TPM+ ailesinden iki adet servo tahrik ve simco® drive serisinden iki adet merkezi olmayan sürücü yer alır. TAS çözümümüzü geniş bir güç yelpazesini kapsayacak şekilde dört farklı gövdede sunuyoruz. Akıllı modüler konsept özel uyarlamaların da yapılmasına olanak sağlıyor: Örneğin redüksiyon oranının, motor enkoderi modelinin belirlenmesinde ve bus arabirimlerinin seçilmesinde. Konfigürasyon çalışmaları uzman ekibimizle ile birlikte yakın bir işbirliği içinde yürütülür. 2-IT GmbH ile yürütülen STEERON projesinde tüm tahrik çözümünün optimum boyutlandırılmasının yapılması sağlanmıştır.